Recension i Dalademokraten:
”Lundbergs teaterdokumentär vill inte bara stärka transpersoners rättigheter, hon vill förändra hela samhället. (…) Från scenen upprepas budskapet att alla behöver förstå att vi fortfarande är genomsyrade av rasistiska värderingar, eftersom vi ännu inte gjort upp med arvet från vår fascistiska historia. I de passagerna är hon lysande.”
Läs hela recensionen här.

Recension i Feministiskt Perspektiv:
”Lundberg tar ett grepp om publiken och släpper inte taget. Flytta på er keeps you guessing och en har som publik ingen aning varthän det barkar, varken formmässigt eller innehållsmässigt. En åskådare sa ”Är det stand up? Är det teater? Är det typ Jonas Gardell?” Men det är lugnt, kära syskon, ty Lundberg leder oss fram i armkrok och det är i alla dessa gränsland som hon är som bäst.”
Läs hela recensionen här.

Recension i Aftonbladet:
”Det är en kraftfull show där Aleksa ömsom flirtar med, ömsom dikterar publiken dit hon vill”
Läs hela recensionen här.

Chris Schenlaer skriver om föreställningen i en krönika i Sydsvenskan:
”Aleksas öppna självförakt och hennes känsla av att inte passa in som bögtjej fungerar som ett reningsbad för mina egna mörka tankar.”
Läs hela krönikan här.

Intervju med Aleksa Lundberg i Dagens Nyheter inför premiären

Intervju med Aleksa Lundberg i Sveriges Radios Kulturnytt inför premiären

Intervju med Aleksa Lundberg i ETC inför premiären

Intervju med Aleksa Lundberg i StockholmDirekt inför premiären

Artikel om föreställningen som en del av scenhösten i Umeå (endast läsbar för premuneranter av Västerbottens-Kuriren)